FMF jaaroverzicht: Top 14 van 2014

16 juni 2015

FMF jaaroverzicht: Top 14 van 2014

IMG_4118

Het jaaroverzicht 2014 van de FMF is verschenen. Het afgelopen jaar wordt in beeld gebracht middels 14 hoogtepunten.

In de Inleiding van het jaaroverzicht schrijven FMF-directeur Hans van der Werf en FMF-voorzitter Pieter de Haan dat ze met trots en tevredenheid terugkijken op het jaar 2014. “Dat jaar zal de boeken ingaan als het jaar waarin we ons als organisatie behoorlijk hebben weten te manifesteren op het gebied van duurzame energie. Duurzame energie in de vorm van windenergie. Het gehele jaar hebben we de gemoederen bezig weten te houden met het proces van Fryslân foar de Wyn. Vaak positief, maar we zijn ook  kritische bejegend tijdens de regiobijeenkomsten over windenergie. Niettemin hebben we bij velen respect afgedwongen door in zo’n lastig dossier te stappen. Daarmee hebben we laten zien dat de Milieufederatie niet alleen praat over duurzaamheid, maar ook concreet aan de slag gaat om het verschil te maken.”

Verder biedt het jaaroverzicht 14 hoogtepunten van het afgelopen jaar. Een paar voorbeelden. In het project Keunstkids maakten bijna 1000 basisschoolleerlingen samen met bekende, Friese kunstenaars duurzame kunstwerken die geëxposeerd werden in het Fries Museum. Verder trakteerden we op de LC Nazomerfair ruim 9000 Friezen op (biologische) lokale producten; 3500 Friezen vulden de Ecologische Voetafdruktest in en ruim 1200 basisschoolleerlingen gingen op Aventoer by de Boer. En in samenwerking met het bedrijf Ecostyle uit Appelscha, overheden en onderwijsinstellingen ontwikkelden we het Ecomunitypark bij Oosterwolde, een uniek bedrijventerrein dat de biodiversiteit van het gebied verbetert.

Bekijk het FMF jaaroverzicht 2014 online

Bekijk de PDF van het FMF jaaroverzicht 2014